raise your hand and pray

assalamualaikum. 
hi, long time no see.


alhamdulillah that i am still alive as u can see,
well tonight i just want to share something that i think is incredible.

cut the english, i want to use bm pulak wee.
okey ceritanya minggu lepas saya ambil ujian jpj. dan di sebalik ujian tu memang banyak la ujian yang saya kena hadapi, huhu. tapi takpa demi harga sebuah lesen - yang amatla mahal- jiwaku harus kental,

di bawah terik matahari , aku try cari tempat teduh. boleh la teduh sikit daripada takda.
 alhamdulillah,
then i would wait for hours for my turn. itu lah yang ajar aku jadi sabar, again, no pain no gain.
sepanjang hampir satu bulan, otak ni tak habis fikir pasal driving, lagi-lagi part bukit, aiyak!

n yeah, i was so nervous that i almost dont sleep a night before the actual jpj test. the test is what i worry the most. result spm? err yang tu nanti la pikiq. one by one, said my mind. hiks

tak habis-habis aku mintak orang lain doakan, geng-geng sekolah, my mom n sapa2 la yang mengenali insan kerdil ni. hee. boleh dikatakan agak desperate la jugak.

n at last the day had come, jpj test, 
alhamdulillah everything was at ease, i passssssss!

kat sini point nya just nak habaq, doa is indeed powerful.
doa.. sebab kita letakkan diri dalam pergantungan kepada ALLAH semata-mata.
doa.. supaya kita jadi orang tawakkal.
doa.. sebab kita tahu kita ni insan lemah.
kalau lah Allah tak curahkan rahmat bagi saya, saya tak tahulah saya dapat tak buat yang terbaik. 
doa... sebab Allah is the best planner.
doa... mintak hati tenang.
doaa.. sebab Allah takkan pernah jawab tak. *untuk doa yang baik.
Doalah. dengan suara yang lembut dan hati yang merendah diri.

n satu lagi pasal doa ni, kalau kita doa untuk orang lain, itu adalah doa yang mudah termakbul.
so rajin-rajin la minta orang doakan buat kita. plus, dengan cara ni ukhuwah takkan putus. insyaAllah.

hari ni tadi, my friend roger me. she is one of my dearest akhawat, kalau bab mengenal tuhan, saya selesa cakap dengan dia. okey, so she informed me that today is her jpj test. well, yeah, i know that feeling, hati ni lubb dubb lubb dubb ja,
dia pun mintak saya doakan kejayaan buat dia, as well as i was, hee

so i did, i mentioned her name in my dua. n at last she too, pass the test,

i really believe that dua is one of crucial step towards falah. ( i mean success)

so khamis ni, result spm keluar habaq hang. so sama-sama lah kita doakan hati ni redha n tawakkal. n moga2 result tu nanti boleh bawa kita ke menara gading. yeah!

its a wrap for me, audios, wassalam. 
smile.

Comments

Popular Posts